– Krysset fingrene for at noen skulle «komme»

Trigger med intim kampanje for Dr. Greve Phases

15.10.2024

Sex og orgasmer har mange helsefordeler, men intimplager står ofte i veien for kvinners velbehag. Det er disse barrierene Dr. Greve Phases og Trigger vil til livs i sin nye kampanje.

Dr. Greve Phases lanserer nå en ny serie intimprodukter, markert med en fersk kampanje fra Trigger som løfter fram fordelene ved det å føle seg vel.

– Ingenting bør stå i veien for kvinners velbehag, og med vår nye kampanje og produktserie ønsker vi å gjøre det lettere å ta vare på seg selv. For mange kvinner er intime plager et hinder for velvære, og det vil vi gjøre noe med. Vi vil rett og slett feire damene, fremheve de positive sidene ved kvinnekroppen og fjerne noen av barrierene og tabuene knyttet til tematikken, forteller Nina Holen Skotte som er medie- og kommunikasjonsdirektør i Orkla Home & Personal Care.

Med kampanjen lanseres ikke bare nye produkter – den er også startskuddet for det nye samarbeidet mellom Orkla og Trigger.

– Det har vært utrolig spennende å jobbe med Orkla Home & Personal Care og Dr. Greve Phases som ny kunde. Ikke minst med en kampanje som denne, som tar opp et tema som kan være litt sensitivt. Derfor er vi veldig fornøyde med resultatet, forteller Tone Helene Angsund, konsulent i Trigger.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

Ekte orgasmer under innspillingen

Mange norske kvinner går glipp av fordelene som kommer med et godt sexliv. Nesten halvparten har nemlig droppet sex på grunn av intimplager som ofte kan lindres eller forebygges, ifølge en spørreundersøkelse gjennomført av Norstat.

Kampanjen gir derfor et innblikk i personlige øyeblikk som viser hvor tett velvære og nytelse henger sammen, takket være fire modige damer som deler sine tanker om kropp, intimpleie og seksualliv.

– Når kvinner opplever orgasme, frigjøres en cocktail av lykkehormoner som forbedrer humøret, samtidig som de reduserer angst og stress. For å bevise denne effekten, ønsket vi å fange kvinners utstråling, kun noen sekunder etter en orgasme, helt på ekte, forteller kreatørene Hanna Sætre og Olina Søyland Bru i Trigger.

Selv om ideen var enkel, var spenningen stor på opptaksdagen.

– Det er sjelden man krysser fingrene for at noen skal «komme» før vi kunne gå videre i dagsplanen vår, men heldigvis gikk alt som det skulle. Vi hadde en fantastisk produksjonsrigg i ryggen med Cassandra Niki fra Cakao på regi, som skapte et trygt og komfortabelt miljø for kvinnene, og som klarte å dokumentere dette på en vakker måte, legger kreatørene til.

Resultatet er en ærlig og åpen kampanje som balanserer alvor med letthet. Kropp og velbehag er komplekst, og sexlivet vårt påvirkes av alt fra stress til prestasjonsangst. Kampanjen og produktene er utviklet for å hjelpe kvinner med å ta vare på sin intime helse, og gi dem litt ekstra trygghet og selvtillit i hverdagen. Og selv om Dr. Greve Phases ikke fjerne alle barrierer, kan de bidra et stykke på veien.

Kampanjen rulles i disse dager ut på sosiale medier, i print og på nett, og i fysiske og digitale apoteker og butikker.

Se mer på nettsiden til Dr. Greve Phases og på YouTube, Facebook og Instagram.