Nominert

Nyinnspilling av «Se ilden lyse» nominert til global musikkpris

03.10.2024

I forbindelse med relanseringen av Dale of Norways OL-genser fra 1994 spilte artisten SKAAR inn en ny versjon av den ikoniske norske låten «Se ilden lyse». Nå har nyinnspillingen blitt shortlistet til Music+Sound Awards 2024.

Bak sangen står EKKO Agency, sammen med Trigger og Dale of Norway. Det er artisten SKAAR som har levert den magiske vokalprestasjonen på nytolkningen, som har fått over en million avspillinger på Spotify.

Låten er nominert i kategorien «Best Re-Record or Adaptation in Online, Social + Digital Advertising», hvor de står skulder til skulder med internasjonale merkevarer som Don Julio, Amazon, Carlsberg og Magnum. Dette understreker prosjektets høye nivå og kreative kvalitet i global konkurranse.

– Dette er VM i musikkproduksjon for merkevarer, og nominasjonen betyr enormt mye for oss. Vi er utrolig stolte av nyinnspillingen av 'Se ilden lyse', som ble til gjennom et fantastisk samarbeid med Trigger, Dale of Norway og ikke minst SKAAR, som brakte sangen til liv med sin vokal, sier Joachim Alte, i EKKO Agency.

Music+Sound Awards, som anerkjenner det ypperste innen musikk og lyd i reklame, film, TV, spill og sonisk branding, er en av de mest prestisjefylte prisutdelingene i bransjen. Her hylles banebrytende arbeid innen musikkproduksjon, lyddesign og sync, med et globalt nedslagsfelt.

Prisutdelingen finner sted den 10. oktober 2024 i London, hvor vinnerne vil bli offentliggjort.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/