You tell us, Norway
Coca-Cola-nissen med personlig beskjed til det norske folk
Norge er første land ut når Coca-Cola skal avgjøre om deres sukkerfrie variant er den beste noensinne. Budskapet ble levert av Coca-Colas viktigste frontfigur, den ikoniske julenissen, mens han var på ferie.
Vanligvis ser man den kjente og kjære Coca-Cola-nissen når han sprer magiske budskap i juletiden. I denne kampanjen møter vi han for første gang på privaten og på ferie, hvor han overleverer en viktig beskjed til det norske folk.
– Det er ikke så ofte at Coca-Cola sentralt velger ut «lille» Norge på denne måten, og da syntes vi det er utrolig gøy at vi har fått til dette. Det er fortsatt en del som ikke har prøvd smaken etter at vi justerte den for et par år siden, og derfor gleder vi oss til å gi denne muligheten, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Det er Trigger Oslo som står bak konsept og idé.
– Vi mener det er ganske bold at en global merkevare som Coca-Cola peker ut Norge til å være først ut i en kampanje som dette. Det at vi klarte å få den ikoniske Coca-Cola-nissen til å overlevere budskapet, viser også hvor mye Coca-Cola verdsetter meningene fra det norske folk, forteller det kreative teamet fra Trigger, Hanna Sætre og Sebastian Rajendram.
Rekordrask produksjon
Filmen kickstarter en lengre kampanjeperiode, og i tillegg til hovedfilmen ble det laget nedklipper, OOH og radiospot. Uttakene er produsert på rekordfart, og fra ideen ble presentert gikk det i underkant av tre uker før både film, foto og radiospot var ferdig produsert.