Vinner for niende gang totalt
Trigger kåret til «Årets PR-byrå» for fjerde år på rad
Trigger har igjen sikret førsteplassen som «Årets PR-byrå» i Norge, og markerer med dette fjerde år på rad øverst i Byråprofil-kåringen fra Kampanje og Kantar. Med årets pris har Trigger vunnet utmerkelsen hele ni ganger totalt.
Prisoverrekkelsen fant sted på Hotel Continental i Oslo, hvor byråleder Bente Kvam Kristoffersen og teamet ventet spent på avgjørelsen. Det var en svært glad byråleder som tok i mot prisen.
– Jeg er like spent hvert år, sa Kristoffersen til Kampanje rett etter kåringen.
– Men hvis du spør meg om jeg er overrasket, så er svaret: egentlig ikke. Vi er jævlig gode om dagen, så vi velger å ikke være ydmyke. Dette er fortjent!
Krevende konkurranse
Byråprofil, som gjennomføres av Kantar i samarbeid med Kampanje, er en årlig rangering hvor norske annonsører vurderer byråenes omdømme og synlighet i markedet. I årets undersøkelse deltok 64 byråer, hvorav 60 kvalifiserte til rangeringen.
Trigger har de siste årene møtt sterk konkurranse fra etablerte byråer, men har likevel klart å forsvare topplasseringen.
– Å bli kåret til «Årets PR-byrå» fire år på rad er ingen tilfeldighet. Denne prisen er et bevis på at vi sammen leverer resultater i verdensklasse over tid. Vi er så sinnssykt stolte over alt vi har fått til, og vi sier tusen takk til alle kunder og samarbeidspartnere som har stemt på oss, sier Kristoffersen.
Om Byråprofil
Byråprofil er en årlig undersøkelse som har vært gjennomført siden 1970-årene for å måle norske annonsørers syn på byråenes omdømme og synlighet. Rangeringen inkluderer flere kategorier, blant annet PR, reklame, mediebyråer og digital tjenestedesign.
I år er Byråprofil gjennomført av Kantar i samarbeid med Kampanje for 35. gang. Bak rangeringen i Byråprofil 2024 ligger 5.796 byråvurderinger og over 23.184 svarresponser (Kilde: Kampanje).