Trigger har flest norske nominasjoner
Ni vinnersjanser i EM i PR
Trigger har flest norske nominasjoner i European Excellence Awards med hele ni nominasjoner blant totalt 26 norske bidrag. Konkurransen regnes som PR-bransjens mest prestisjefylte kåring i Europa, og er ofte omtalt som EM i PR.
Kampanje omtalte saken først, og daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen, uttrykte stor begeistring.
– Dette er helt ellevilt! Det er utrolig motiverende for oss at vi som byrå og jobbene våre hevder seg så sterkt internasjonalt, sa hun.
Aller høyest henger nominasjonen til årets byrå i Europa, ifølge Kristoffersen.
– Ni nominasjoner i denne konkurransen er beinhardt med Årets byrå i Europa som topper det hele, fortalte hun til Kampanje.
Nominert i flere kategorier
Trigger er nominert på grunnlag av fire kampanjer det siste året. Kampanjen «Jenter vil mer» for Sparebanken Vest er nominert flest ganger og står alene for tre av nominasjonene. De øvrige nominasjonene er «Ta jobben min» for AF-Gruppen, «Se ilden lyse» for Dale of Norway og «Smak deg frem»for NHO Reiseliv.
Trigger nomineres i et bredt utvalg av kategorier, inkludert Science and Education, Brand Relationship og Employer Branding & Recruiting. I tillegg er de for tredje år på rad nominert til «Årets byrå i Europa».
Krysser fingrene for metall
I Torggata 15 krysses fingrene for medaljer og selvfølgelig siktes det mot gull. Uansett utfall er Kristoffersen stolt av Trigger-teamet.
– Jeg er skikkelig stolt over det Trigger-gjengen får til og ikke minst kundene og samarbeidspartnerne våre som vi deler nominasjonene med! Nå krysser vi fingrene for metall! sier hun.
Prisen deles ut 6. desember i Berlin.