Skal vise en laginnsats som bare blir viktigere
Redningsselskapet med fornyet satsing
Med verdens nest lengste kystlinje, og et stadig våtere og villere vær, ser Redningsselskapet behovet for å styrke laget. Behovet for en felles beredskap der alle kan bidra er en del av budskapet. Satsingen skal bidra til å få flere støttespillere og medlemmer utover de som har båt.
– Denne sommeren har bare bevist hvor uhyre viktig det er at vi er flere, og at vi alle kan bidra til å holde liv i kysten vår. Vi må øke kunnskapen rundt det å ferdes trygt på og ved havet, og det må vi gjøre sammen, sier Stine Steffensen Børke, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Redningsselskapet.
Kommunikasjonen til Redningsselskapet skal fokusere på akkurat dette i tiden som kommer.
– Vi skal vise hvor viktig det er at vi styrker laget. Ikke bare for båtfolket, men også for alle vi som lever og ferdes langs kysten vår, fortsetter Steffensen Børke.
Gjennom et sett med virkemidler løfter Redningsselskapet frem all innsatsen som kreves for å sikre en beredskap de har stått for siden 1891. Det handler ikke bare om redningsskøyter, men om alle de ulike rollene også på land som skal sikre at ingen skal omkomme på eller ved havet.
I Norge er det nå over én million fritidsbåter og yrkestrafikken vokser i takt med at sjønæringen utvikler seg. Dette gir flere sjøfarende – i et våtere, villere og stadig mer ekstremt vær. Derfor er de helt avhengige av både medarbeidere, frivillige, medlemmer, givere og næringslivspartnere for å lykkes.
– Folk som gir av tiden og kreftene sine til fellesskapet er både imponerende og viktige, enten det er snakk om ivrige FAU-representanter, engasjerte trenere eller som i dette tilfellet; alle som bidrar til kystberedskapen vår. At noe så viktig som Redningsselskapet og kystberedskapen vår er noe vi står for i fellesskap, gjennom frivillighet, som medlemmer, givere eller næringslivspartnere tror vi ikke alle er klar over. Det er i alle fall ikke noe vi skal ta for gitt, og vi håper selvfølgelig enda flere vil bli med på laget i fremtiden, sier Kreativ Leder, Bjørnar Thorsen og Prosjektleder, Lisa Gjertsen Westad, i Trigger.
Det er produksjonsselskapet One Big Happy Family som har filmproduksjonen med Alexander Halvorsen på regi.