Oscarsborgoperaen inngår samarbeid med Trigger
Operaen i Oslofjorden gjenoppstår i ny drakt
Operaen i Oslofjorden får med seg Trigger på laget for å styrke posisjonen og lansere en ny retning.
– Tidene forandrer seg, og da må vi gjøre det samme. Ocarsborgoperaen skal være en kulturdestinasjon for alle, og sammen med Trigger skal vi lansere en enda mer helhetlig opplevelse her i Oslofjorden, forteller Mira Bartov, operasjef på Oscarsborgoperaen.
Siden oppstarten i 1998 har Operaen i Oslofjorden produsert en rekke fullskala operaforestillinger i borggården på Oscarsborg festning – for over 120 000 publikummere. Kombinasjonen av plasseringen, naturen, krigshistorien og de lydmessige forutsetningene med 100 prosent naturlig akustikk gjør at Oscarsborgoperaen har et utrolig potensial.
– Vi skal fortsette å by på både natur og kultur i en unik kombinasjon som gir publikum en enda sterkere opplevelse. Vår ambisjon er å tilby noe nytt som publikum ikke har sett og hørt før, eller vært med på tidligere, sier Bartov.
Gjenoppstår i ny drakt
For å levere en helt ny opplevelse til publikum i 2025, bruker operaen dette året til å rigge seg om. Trigger har da fått oppgaven om å utvikle et nytt konsept med tilhørende visuell identitet. I tillegg bistår Trigger med produksjon og spredning.
– Oppgaven passer oss perfekt, forteller kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy.
– Vi har bred erfaring fra kulturfeltet med prosjekter for kunder som Nasjonalmuseet og Oslo-filharmonien, og har i tillegg hevdet oss som destinasjonsbygger for Visit Norway i en årrekke. I dette prosjektet får vi kombinert disse, noe vi gleder oss veldig til!