Tre gull til Trigger i Sabre
Trigger er årets byrå i Norden
Med tre gull og tittelen «Årets byrå i Norden» er Trigger det mestvinnende norske byrået i den internasjonale PR-konkurransen Sabre Awards.
– Det blir ikke gøyere enn det her! At vårt lille byrå på 35 personer representerer hele Norden på denne måten, det er veldig stas, forteller kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy.
Kveldens første gull var for kampanjen «Du først», på oppdrag av Bufdir. Kampanjen hentet hjem førsteplassen i kategorien Non Corporate / Government Agencies.
– Det er et fantastisk prosjekt med en smart strategi og en veldig bra kreativ løsning. For å få ungdom til å snakke om rus, må foreldrene starte samtalen med å fortelle om seg selv. Denne måten å kommunisere på er uvant i utlandet. Det å være såpass vågal, med glimt i øyet, humor og masse baller er noe vi setter veldig pris på, forteller Kamøy.
Kveldens andre gull går til kampanjen «Jenter vil mer» for Sparebanken Vest, i kategorien Sponsorship.
– Det er helt sykt deilig å vinne med noe som er et skikkelig hjerteprosjekt. Å klare å vise at et sponsorat kan være mer enn bare en logo og å putte penger på en ting, er vi veldig stolte av, sier Sindre Prestby, som har vært ansvarlig innholdsrådgiver for prosjektet.
I tillegg vant Trigger gull i kategorien Digital Marketing/Advertising for kampanjen «Mesta søker bredt» for Mesta i IN2 Sabre.
Når kvelden så ble rundet av med at Trigger hentet hjem tittelen «Årets byrå i Norden», sto jubelen i taket.
– Jeg blir så stolt, jeg er så sykt glad. Vi elsker det vi driver med og vi hviler ikke mellom jobbene. Det går ikke, du må stå på, det er en kjempejobb som må gjøres, avslutter Lisa Gjertsen Westad, COO i Trigger.
Sabre Awards
Den prestisjetunge Sabre Awards, kjent som PR-bransjens europamesterskap, kårer de beste PR- og kommunikasjonsjobbene i Europa. Av over 2000 innsendte bidrag ble 400 shortlistet til finalen, hvor Trigger ble representert med hele åtte nominasjoner.
Alle foto: Yngve Garen Svardal / KOM24