Finn frem julenissen i deg
Sprer glede med julekort i Norge
I forlengelsen av sin globale julekampanje tar Coca-Cola nå et nostalgisk grep og gjeninnfører en gammel og kjær juletradisjon – julekort.
Med en nedgang i antall sendte julekort rapportert av Posten over flere år, ønsker Coca-Cola å bringe tilbake sine ikoniske nissemotiver på julekortene for å gjenopplive denne viktige juletradisjonen.
Gjennom årets juletrailerturné vil Coca-Cola tilby gratis julekort, som en oppfordring til folk om å dele varmende ord med noen de er glad i. Disse julekortene vil også være tilgjengelige via utendørsløsninger i utvalgte norske byer. Coca-Cola har også skapt en digital opplevelse i form av en quiz for å finne ut hvilken type julenisse man er.
– Tøffere tider gjør tradisjonen med julekort ekstra verdifull, med dette vil vi omfavne en juletradisjon som holder på å forsvinne. Det er mye omtanke som ligger i et julekort, og gleden over å motta et håndskrevet kort er kanskje enda større nå i år, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Bak denne kreative ideen står Trigger, ledet av det kreative teamet Hanna Sætre og Sebastian Rajendram. De spiller en sentral rolle i konseptualiseringen og implementeringen av julekortkampanjen.
– Det er tydelig at det blant dagens unge er en voksende trend med å gi personlige gaver som gir god samvittighet. Når vi betraktet dette i sammenheng med at en kjær juletradisjon er i ferd med å forsvinne, så vi en mulighet til å puste nytt liv i den betydningsfulle skikken med å sende håndskrevne julekort, sier Sætre.