Dobbelt gull til Trigger i Magnet Awards
Norges beste på employer branding
Trigger sikret to førsteplasser under ANFO Magnet Awards – med gull til både Mesta og Vipps MobilePay.
Magnet Awards anerkjenner prestasjoner innen employer branding, og arrangeres årlig av ANFO. Konkurransen gir arbeidsgivere og byråene deres mulighet til å vise frem hvordan de jobber med å skape en attraktiv arbeidsplass for både eksisterende og potensielle medarbeidere.
– Med rekord i antall innsendte arbeider og veldig sterke jobber levert inn, skal jeg innrømme at vi jublet ekstra for hele to gull av seks mulige. Det må man si er en god uttelling! Vi jobber mye med employer branding i Trigger, der forutsetningen for å lykkes er et tett samarbeid mellom kunde og byrå, forteller Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.
Juryen forteller at de hadde en enorm jobb med å lese, vurdere og sile ut de aller beste casene til de seks ulike kategoriene:
– Det er veldig hyggelig for oss i ANFO at Magnet Awards har etablert seg så tydelig i bransjen, og at vi har gått fra 47 case i fjor til 72 case i år, sier Jan Morten Drange, daglig leder i ANFO.
Gull til Mesta
Det første gullet ble delt ut til Trigger og Mesta for jobben Mesta søker bredt, i kategorien for helhetlig employer branding. Kampanjen bidro til å øke antall søknader med 1700%, og resulterte i en enorm vekst av kvinnelige søkere i det som er en av landets mest mannsdominerte bransjer.
Juryen begrunnet gullet slik: “Caset er en inspirasjon for alle som jobber med rekruttering. Kampanjen gjør det klart for rekrutterende ledere hvor og hvordan de kan finne mer og riktig kompetanse, øke og kapitalisere på mangfoldet. Dette har også skapt en klar intern stolthet. Det er etterlatt et sympatisk og godt inntrykk også hos de som ikke er i målgruppen. Et flott eksempel på kompetanseutvikling i praksis – gi flere folk nye sjanser.”
Gull til Vipps MobilePay
Kveldens andre gull gikk til Trigger og Vipps Mobile Pay for jobben "Nordic Valley” i kategorien for kampanjer overfor egne medarbeidere. Når de to gigantene skulle slås sammen var behovet for god internkommunikasjon stort.
Juryen begrunnet gullet slik: “Det må sies å være en universell oppfatning at å samle to selskap med hver sin sterke identitet og merkevare er en svært krevende øvelse. Det kreves investering i kulturbygging og fellesskap. Involvering. En helhetlig og rød tråd som leder de ansatte samme vei. Det skorter ikke på ambisjonene for årets vinner i denne kategorien, selskapet som vil bli den beste arbeidsplassen i Norden. De har skapt noe som vi tror treffer målgruppen i både hodet og hjertet. Inspirert av utlandet, men tilpasset nordiske forhold og arbeidstakere. Med en tydelig strategi og mål for å bygge et godt fundament for felles identitet og employer brand har de utviklet et konsept som kan leve videre inn i fremtiden. Og fremtiden, den er ikke over dammen, den er her på den nordlige halvkule. Nærmere bestemt i Nordic Valley.”