Redefine luxury

Visit Norway og Trigger redefinerer luksusreiser

23.03.2023

Låner kjente grep fra luksussegmentet for å få folk til å feriere på den norske bygda.

– Den norske bygda er full av førsteklasses opplevelser som ikke bare beriker deg, men som du også kan ta del i med god samvittighet. Dette ville vi løfte frem med en reiselivskampanje som bryter med folks forventninger til hva luksus er, og tilføre det hele litt «classy glimt i øyet», sier Hanna Sætre og Olina Søyland Bru, i det kreative teamet i Trigger.

Innovasjon Norge (Visit Norway) og Trigger jobbet sammen for å redefinere hva luksusreiser betyr. Målet var å vise turister fra Norges naboland det rike utvalget av aktiviteter som tilbys på den norske landsbygda, og å gi dem en annerledes og spennende opplevelse av en norgesferie.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

Episk ferie

Kampanjen «Redefine luxury» var basert på en kombinasjon av anerkjente kjennetegn fra luksussegmentet og enestående norsk natur, autentiske bygder og spennende aktiviteter. Gjennom kampanjen vises det frem en rekke varierte og fantastiske bærekraftige ferieopplevelser, som ikke går på bekostning av komfort og luksus.

– For at Norge skal nå målet om å kutte 55 prosent av klimagassutslippene i reiselivet, må vi få turister til å reise med mer omhu og tenke nytt rundt hva som er luksus. Det handler ikke minst om å ta mer bevisste valg når det kommer til transport og hvor de vil reise, overnattingssteder og aktiviteter, sier Katrine Mosfjeld, markedssjef for Visit Norway, og legger til:

– Vi vil vise nordeuropeerne at den store reisen kanskje er nærmere enn de tror.

– Luksus kan også være å sovne inn i en historisk seng, spise et måltid med lokale delikatesser eller ubegrenset tilgang til den vakreste naturen. Den norske bygda har en enorm bredde av bærekraftige «luksusopplevelser» som ikke er overdådige og forbeholdt de få, avslutter Mosfjeld.