Trigger med solide tall for 2021

Trigger med solide tall for 2021: Vokser på teknologi og bærekraft

31.05.2022

– I løpet av fjoråret fikk vi betydelig vekst i kundeporteføljen, særlig innenfor teknologi, energi og bærekraft. I tillegg kom kundene som hadde bremset under pandemien og tråkket på gassen. Den farten har vi tatt med oss inn i år, bare med fintunet motor og ny spoiler på taket, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

– Har fintunet maskineriet og satt på en spoiler.

Triggers omsetning endte på 67,4 millioner kroner i 2021. Det er en økning på hele 44 prosent fra 2020. Byråinntekten ble forbedret med over 12 millioner sammenlignet med 2020, fra 29 millioner i 2020 til 41,5 i 2021 (+ 43%). Byrået leverer et solid resultat før skatt på 4,2 millioner kroner.

Kristoffersen trekker spesielt frem to områder når hun skal forklare den positive utviklingen.

– 2021 var det året da vi dreide enda mer av virksomheten vår mot kunder som arbeider innenfor teknologi og bærekraft og da spesielt innenfor energisektoren. Utviklingen av porteføljen har gitt oss et solid fundament å bygge videre på. I tillegg fikk vi enda flere sterke kollegaer om bord som sammen med resten av gjengen har mobilisert og levert suverent gjennom hele fjoråret.

Styreleder med høye ambisjoner

Styreleder i Trigger, Ruben Søgaard (Kommersiell direktør i Finn.no), beskriver resultatet som en milepæl.

Fjoråret var det året Trigger virkelig fant tilbake gullformen, både kreativt og økonomisk.

– Byråets takt hittil i år indikerer rekordsterke resultater for inneværende år. Fjoråret var derfor på mange måter startskuddet for den fremtidige verdiskapningen vi har ambisjoner om på vegne av selskapet fremover, sier Søgaard.

Laget sørget for et faglig eventyr år

Fjoråret ble et faglig eventyr år for byrået. Trigger ble Europas mestvinnende byrå i Excellence Awards (EM i PR), de tok tilbake tittelen som Årets PR-byrå i Norge (Byråprofil), ble best in show i Adrian Awards, og gullvinnere i Webby Awards for å nevne noe. Nylig ble byrået kåret til årets nordiske byrå i Sabre awards.

– Vi er kompromissløse på fag i alt vi foretar oss. Vi utfordrer hverandre og samarbeidspartnerne og strekker oss langt for å skape positive verdier for både kunder, folk og samfunn. Nå har vi også organisert oss enda mer rundt kunder og fag og det har gitt solide resultater, avslutter Kristoffersen.

Noen av kundene Trigger Oslo jobber med i dag er: Innovasjon Norge, Polestar, Bulder Bank, Sparebanken Vest, KIWI, Oslo Kommune, Google, Kreftforeningen, Epinova, NOOVA, Hellofresh, Atea, AF-gruppen, Bufdir, Schneider Electric, ELKO, Limpi, Cisco, NAF, Lotteri- og Stiftelsestilsynet, Samsung, Feiring, Destinasjon Trysil, Active Brands, Ibux, Plantasjen, Nasjonalmuseet mfl.