Verdens mest bærekraftige selskap velger Trigger

18.06.2021

Teknologiselskapet Schneider Electric ble nylig kåret til verdens mest bærekraftige selskap i en kåring utført av Corporate Knights*. Nå velges Trigger som byråpartner, til både Schneider Electric og selskapets andre merkevare, ELKO. – Vi er allerede i støtet, sier Tone Helene Angsund i Trigger.

Etter en pitchkonkurranse for Schneider Electric og ELKO Norge, var det Trigger som til slutt overbeviste mest. Nå blir byrået partner på PR- og innholdsrådgivning for hele den norske organisasjonen og deres merkevarer.

– Trigger sitt team har en miks av kompetanse som passer godt til våre behov. De har et bra omdømme i bransjen, og vi har latt oss imponere av resultatene de har skapt for andre kunder. Vi har også det samme tankesettet når det gjelder både bærekraft og verdier, sier administrerende direktør i Schneider Electric Norge, Karoline Nystrøm.

Elektrisk stemning

Konsulent og kundeansvarlig i Trigger, Tone Helene Angsund, forteller at pitchprosessen var både spennende og krevende, med rammer som gjorde at teamet måtte tenke smart. Stemningen var elektrisk da de fikk vite at de vant avtalen med den globale spesialisten innen energihåndtering og automatisering.

– Når Schneider blir kåret til verdensmestere i bærekraft, sier det noe om ambisjonene deres – et mer spennende utgangspunkt får man knapt. Etter å ha blitt bedre kjent med dem har vi oppdaget at de gjør reelle endringer for en mer bærekraftig verden, og det finnes utrolig mange dyktige folk og spennende historier å fortelle i selskapet. Vi er allerede i støtet, sier Tone Helene Angsund.

Trigger får oppgaven med å gjøre Schneider Electric mer kjent i det norske markedet – tilpasset norske forhold.

Satser på smarthjem

Også med ELKO er samarbeidet godt i gang. Mye av arbeidet vil handle om ELKO Smart – ELKOs nye produktserie for smarthjem som ble lansert i fjor, og som stadig suppleres med nye smarthjemprodukter.

– Trigger er en engasjert og dyktig gjeng som kan være med ELKO på en spennende reise de neste årene. Sammen skal vi løfte historier om de flinke ELKO-elektrikerne og støtte opp våre partnere ved å stadig bygge kompetanse. Vi ønsker at flere nordmenn skal få øynene opp for alle de mulighetene som finnes med installasjonsmateriellet vårt – og ikke minst med smarthjem, sier Camilla Sjuve i ELKO.

Bjørn-Martin Bache Nordby, PR-rådgiver i Trigger, er entusiastisk over å få jobbe sammen med Norges sterkeste merkevare innen elektromateriell.

– ELKO er Norges sterkeste elektromerkevare. Et jordnært selskap med rotnorsk kultur, og produktene deres er representert i de fleste norske hjem. Det er et uvanlig godt utgangspunkt for god historiefortelling både mot forbruker og profesjonelle. For en som over tid har fått en gryende interesse for smarthjem, men som i likhet med mange andre forbrukere har måttet bruke tid på å orientere seg i jungelen av smarthjemprodukter og -systemer på markedet, er det dessuten en gavepakke å få jobbe med en aktør som har utviklet et stabilt og helhetlig smarthjem-system. Engasjement smitter, så hele teamet er nå veldig gira på å vise mulighetene som ligger i smarthjem og hva det kan gjøre for folk, sier Bache Nordby.

*Kåringen til Corporate Knights