Fleks skal utfordre bilbransjen – velger Trigger
Fleks skal utfordre bilbransjen – velger Trigger
Fleks har valgt Trigger som leverandør av kommunikasjonstjenester for fremtidens bilhold.
– Utviklingen innenfor mobilitet er utrolig spennende. Det å få jobbe med en solid aktør som Fleks i et marked i rivende utvikling er noe vi virkelig gleder oss til, sier daglig leder Bente Kvam Kristoffersen i Trigger.
Nylig ble det klart at Trigger gikk seirende ut av anbudsprosessen for datterselskapet til Bertel O. Steen AS, etter hard konkurranse mellom 17 byråer. Fleks så etter en langsiktig partner som kan bistå innenfor strategi og merkevarebygging og i det pågående arbeidet med ny visuell identitet. I tillegg vil Trigger være ansvarlig for fremtidige kommunikasjonsuttak.
– Det har vært en inspirerende og lærerik anbudsprosess, forteller kundeansvarlig Vetle Gjevestad Agledahl.
– Fleks har utfordret oss, og vi har utfordret tilbake. Og nå gleder vi oss stort til å være med på den reisen som ligger foran Fleks i tiden som kommer. Bil og mobilitet er en kategori preget av disrupsjon og nye måter å tenke på, og det passer oss i Trigger perfekt. Det er en glede å bli kjent med både merkevaren og folkene som jobber der, og vi klør i fingrene etter å starte, forteller Agledahl.
Store ambisjoner
Samarbeidet gjelder posisjonering, visuell identitet og kampanjearbeid for Fleks, som har planer om å utvide og vokse i tiden som kommer.
– Det var et imponerende høyt nivå på byråene som var med i sluttfasen. Allikevel utpekte Trigger seg med deres glødende engasjement, faglige dyktighet og evnen til å tenke utradisjonelt, sier markedssjef Lasse Heimberg.
Særlig det siste var spesielt viktig for Fleks, som skal være en annerledes utfordrer.
– Trigger er rett og slett “ganske fleks” i både struktur og holdning og vi er overlykkelige over å ha funnet en god match i dem, sier Heimberg.
– Fleks skal raskt ut i Norge og ellers i verden for å gi folk et enklere og mer fleksibelt alternativ til tradisjonelle eierformer. Vi er en tech start-up og trenger en partner som kan løsrive seg fra det som var og se mulighetene i det som nå kommer. Trigger ser mulighetsrommet i vår plattform og har bevist at de kan levere på målet om å bygge en robust merkevare. Samarbeidet vil gjøre Fleks til et enda mer solid selskap, sier gründer og daglig leder Petter Utengen.