Trigger med vinnersjanser i PR-VM

Kan vinne VM-tittelen for andre gang

07.10.2020

Som eneste norske byrå er Trigger nominert og kan vinne VM-tittelen i PR i Global Sabre Awards for andre gang. Trigger er nominert for kampanjen Coca-Cola Joined the fast. Vi vant VM-tittelen i 2015 og er nå tilbake i toppsjiktet i verden.

– Dette er en lagseier uten like, jubler daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen.

Coca-Cola-kampanjen har markert seg i alle konkurransene den har deltatt i, og er nå plukket ut som en av de sterkeste kampanjene i 2019 blant hele 5.500 bidrag. Over 60 land er med i konkurransen og Trigger er det eneste norske byrået som hevder seg blant topp 40.

Sabre Awards inkluderer innsendte bidrag fra Amerika, EMEA, Latin Amerika og Asia-Pacific regionen. Vinnerne i Global Awards er derfor “eliten av eliten” og representerer “best practice” i kategorier fra sosiale medier til social responsibility, public affairs og internkommunikasjon.

– Dette er en lagseier uten like.

– Å komme gjennom et slikt nåløye skal egentlig ikke være mulig! Det er nesten Impossible Games på nytt. Vi regnet litt på det og det er under 1 prosent av de innsendte 5.500 bidragene som er på topp 40-lista. I denne konkurransen har vi flagget på brystet sammen med Coca-Cola og våre samarbeidspartnere i prosjektet, sier Kristoffersen.

Global SABRE Awards har en jury som plukker ut de beste vinnerbidragene i verden til en VM- finale der vinnerne avsløres i en egen digital sermoni 21. oktober.– Det blir beinhardt å hevde seg helt i toppen, men vi har som mål å bite skikkelig i fra oss på finaledagen, avslutter Kristoffersen.

Her er de 40 nominerte bidragene.