Bulder Bank velger Trigger

Bulder Bank skal redefinere bank – velger Trigger

21.04.2020

Bulder Bank har valgt Trigger som leverandør av kommunikasjonstjenester for fremtidens bankopplevelse. – En utrolig forfriskende og spennende kommunikasjonsjobb, sier Bente Kvam Kristoffersen i Trigger.

Bulder Bank er et ferskt tilskudd på den norske bankhimmelen. Med et mannskap på rundt 25 personer bygger utfordreren en bankløsning fra scratch, kun på mobil og løsrevet fra «gårsdagens» tankesett. Bulder Bank er en egen merkevare og en del av Sparebanken Vest. Men der sistnevnte konsentrerer seg om Vestlandet, går Bulder Bank ut nasjonalt.

– Etter en veldig god og ryddig pitch-prosess fra Bulder Bank sin side, sto jubelen i taket da vi fikk meldingen om at vi ble valgt. Dette er en utrolig forfriskende og spennende kommunikasjonsjobb. Og med mange uhyggelige nyheter rundt konsekvenser av virus-utbruddet om dagen, så er det ekstra stas å kunne gå ut med en slik gladmelding, sier Bente Kvam Kristoffersen i Trigger.

En utfordrer med høye ambisjoner
– Vi gleder oss stort til å få lov til å jobbe med teamet i Bulder Bank, som vi opplever som en perfekt match for oss. Å få være med å redefinere bank-kategorien ser vi på som en av de mest spennende kommunikasjonsoppgavene man kan få lov til å prøve seg på, sier strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger, Tone Angsund.

Hun har ledet pitchen og vil være hovedkontakten fra Triggers side i samarbeidet. Fra Bulder Bank sin side var det til slutt liten tvil om hvilket byrå som var det rette valget.

– Det var en rå byråkonkurranse, med flere dyktige tilbydere. Til slutt falt valget på Trigger, sier Eirik Bakke, leder for marked og salg i Bulder Bank. Trigger var byrået som hadde den beste forståelsen av Bulder og dagens situasjon. Samtidig var de byrået som tenkte de mest spennende tankene for fremtiden. Sist, men ikke minst var de også folkene du har lyst til å ha i andre enden av telefonen eller eposten. Det betyr mye det også. Vi vil ha kompetente, inspirerende og kule folk å samarbeide med. Det får vi med Trigger, avslutter Bakke.

Banktjeneste for fremtiden, men ikke for alle
Direktør i Bulder, Torvald Kvamme forteller at da han og resten av Bulder fikk sjansen til å bygge en bankløsning fra scratch, så var det en gyllen mulighet til å redefinere bank og tenke helt nytt både rundt tekniske løsninger men ikke minst på produktene. – Vi ville for eksempel at et boliglån i Bulder skal skru seg selv ned i pris automatisk når du fortjener bedre pris. Det gjør du nemlig som boliglånskunde når du har betalt ned en del på lånet ditt, eller boligen din har steget i verdi. Alle banker krever i dag at du ringer og pruter før du får bedre rente. Hos oss gir vi bedre rente til kunden automatisk. Inntektsmessig taper vi på det på kort sikt, men vi tror vi vinner mye på det på lang sikt, sier Kvamme.

Vi har tatt aktive og dristige valg. Bulder er en app. Ingen nettbank og ingen filialer. Vi vet at det gjør oss uaktuell hos noen kunder, men en desto bedre «match» for de som liker det. Sammen med Trigger redefinerer vi nå hva bank skal være. Vi er allerede i gang med samarbeidet og gleder oss til fortsettelsen, sier Bakke.

Avtalen har i første omgang en varighet på to år.