Destinasjon Trysil ble Årets Reiselivsmarkedsfører med Trigger-kampanje

Destinasjon Trysil ble Årets Reiselivsmarkedsfører med Trigger-kampanje

10.01.2020

Trysil stakk av med to gull og kveldens gjeveste pris, Årets Reiselivsmarkedsfører, for kampanjen “Verdens yngste regissør” signert Trigger, under HSMAI Awards.

Reiselivsbransjens beste markedsførere ble hedret under HSMAI Awards - reiselivsbransjens Oscar - på Scandic Fornebu i går kveld. I tillegg til å vinne den gjeveste prisen, fikk Trysil også gull i kategoriene “Kampanje” og “Åpen klasse – godt tenkt!”, samt Hederlig omtale i kategoriene “Sosiale medier – kampanjer og aktiviteter”.

– Dette er helt fantastisk. Vi er veldig glade for at vi turte å satse på den gode ideen fra Trigger. I sommerkampanjen vår, Verdens yngste regissør, ga vi hele markedsbudsjettet vårt til ti år gamle Oliver. Han fikk lage reklamefilm for oss på helt egne premisser, og det viste seg å være lurt. For aldri før har vi fått vise frem Trysil på en mer leken og kreativ måte. Det bidro til at vi hadde tidenes sommer i 2019 med vekst i det norske markedet på 28 prosent, i det svenske markedet med 40 prosent og i det danske markedet en vekst på hele 60 prosent, forteller Gro Kveldro Bruksås, markedsansvarlig i Destinasjon Trysil.

– Med «Verdens yngste regissør» ville vi vise alt det fine Trysil har å by på fra et barneperspektiv. Vi antok at det ville treffe godt hos familier, men dette gikk over all forventning. At så mange nye familier velger Trysil som feriedestinasjon er den beste anerkjennelsen vi kan få for arbeidet vi gjør sammen, sier kundeansvarlig i Trigger, Markus Eckbo Endresen.

– Vi er veldig glade for at vi turte å satse på den gode ideen fra Trigger.

– Vi er utrolig stolte over å få en slik anerkjennelse fra en sterk fagjury. Vi har et godt samarbeid med de engasjerte og dyktige menneskene i Destinasjon Trysil som utfordrer oss som byrå samtidig, som de stoler på rådene vi gir dem - så dette er rett og slett resultatet av et solid lagarbeid. At vi sammen klarte å utvikle en kampanje som skapte tidenes beste resultat for Destinasjon Trysil gjør oss ekstra stolte, sier daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen.

Gull til Norwegian

Også Norwegian mottok gull i kategorien “Sosiale medier”, og Hederlig omtale i “Kampanjer” for “Generasjonsreisen” laget av Trigger.

Setter sommer-Trysil på kartet

Juryens begrunnelse for Årets Reiselivsmarkedsfører, Ferda-prisen var følgende:

Vinneren har bygget sten på sten, vært kreative og tenkt utenfor boksen. I år leverer vinneren et konsept som en samlet jury jubler over. Budsjettet har vært lavt, men resultatene er formidable. De brukte sosiale medier for å finne verdens yngste regissør, og Oliver har levert en historiefortelling om destinasjonen som går rett hjertet og utløser reiselyst. Det handler om opplevelser fortalt gjennom Oliver sin regi og der hans egen familie spiller hovedrollene. Den opprinnelige vinterdestinasjonen er nå satt på kartet i sommersesongen. Godt jobbet!