Trigger ansetter: Styrker oss på innholdsstrategi og PR

Trigger ansetter: Styrker oss på innholdsstrategi og PR

09.01.2020

Den tidligere Vice-sjefen Jakob Hoberg og Martine Bakkeng starter i Trigger. De to danket ut mer enn 100 søkere og er nå på plass på Trigger-kontoret ved Youngstorget.

Jakob Hoberg er innholdsstrateg og har bakgrunn fra Hyper Island, Samsung, Schibsted, Making Waves og Wavemaker. Hoberg kommer sist fra stillingen som daglig leder i Vice Media der han jobbet på tvers i den nordiske regionen. Nå ser han frem til å utfordre faget videre i Trigger, og forteller at han gleder seg til å jobbe med de fantastiske folkene og modige kundene i byrået.

– Det er ikke mange byråer i Norge som kan smykke seg med tittelen som “verdens beste” i bransjen, slik som Trigger faktisk kan. Jeg har alltid beundret arbeid fra Trigger, det skiller seg ut og pusher grenser. Arbeidsmiljøet her er varmt, inkluderende og er bygget på felles verdier. I Trigger finner jeg mye av det som er viktig for meg; å ha en tydelig misjon med et snev av galskap, sier Hoberg.

– Trigger skiller seg ut og pusher grenser, sier Jakob Hoberg.

Unik erfaring

Han håper at hans lange erfaring og mangfoldige bredde innenfor teknologi, innhold og strategi vil være nyttig for byrået.

– Jeg er god til å sikre at ideer svarer på strategi, og jeg utfordrer alltid det kreative og teknologiske for å sikre det beste resultatet. Jeg har en solid forretningsforståelse, samtidig som jeg er kreativ. På mange måter er jeg en visjonær som ønsker å gi verden verdi ved å forenkle måten vi gjør ting på, og jeg har stor lidenskap for feltet mitt, sier Hoberg.

– Jakob har unik erfaring både på tvers av landegrenser og på tvers i medie- og kommunikasjonsbransjen. Hans digitale tyngde og genuine lidenskap for faget er noe kundene våre og Trigger som fagmiljø kommer til å få mye glede av, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

Rekrutterer fra skolebenken

Martine Bakkeng kommer rett fra Høyskolen Kristiania, der hun tok en Bachelor i PR og samfunnspåvirkning. Hun har også vært redaksjonsassistent for sol.no, og valgkampmedarbeider med fokus på digital kommunikasjon for Arbeiderpartiet. Bakkeng begynner som junior PR-rådgiver med spesielt fokus på samfunnskommunikasjon.

– Trigger var i stor grad de som inspirerte meg til å velge PR og kommunikasjon som yrkesretning. Jeg har alltid ønsket å kunne bruke skrivegleden min til å gjøre noe nyttig for samfunnet og det er jeg sikker på at jeg får gjort hos Trigger. En jobb i Trigger har på mange måter vært mitt ultimate mål, så det er helt surrealistisk å ha blitt en del av dette dyktige laget. Jeg gleder meg til å lære av de beste, sier Martine Bakkeng.

Bakkeng tror og håper at samfunnsengasjementet hennes kommer godt til nytte i Trigger.

– Jeg håper at mine ferske kunnskaper innen PR og samfunnspåvirkning vil komme godt med. Jeg tror også at erfaringen min med politisk kommunikasjon vil komme til nytte, særlig med tanke på at flere og flere kommersielle aktører nå tar tydeligere standpunkt for å skille seg ut, sier Martine Bakkeng.

– I Trigger har vi alltid vært opptatt av å finne unge talenter, og det fant vi i Martine. Det er rett og slett stor stas å starte året med to nye engasjerte kollegaer, sier Bente Kvam Kristoffersen i Trigger.

– Trigger inspirerte meg til å velge PR og kommunikasjon som yrkesretning, sier Martine Bakkeng.