Innovasjon Norge velger Trigger
Innovasjon Norge velger Trigger
Innovasjon Norge velger Trigger som leverandør av kreative tjenester for «Merkevaren Norge». – En av de mest spennende kommunikasjonsjobbene som finnes, sier Markus Eckbo Endresen i Trigger.
I mars i år ble anbudet på «kreative tjenester i form av konseptutvikling innenfor sosiale medier, PR, reklame og historiefortelling for Merkevaren Norge» utlyst av Innovasjon Norge. 15 byråer søkte prekvalifisering, og tre av dem leverte til slutt tilbud. Nå er det klart at Trigger får det prestisjefulle oppdraget.
– Vi kjenner på en brusende blanding av ærefrykt og entusiasme over å starte samarbeidet med Innovasjon Norge. Å få være med å bygge selve «Merkevaren Norge» er en av de mest spennende kommunikasjonsjobbene som finnes, sier strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger, Markus Eckbo Endresen.
– Vi ønsker å skille oss ut ved å gjøre det på nye og engasjerende måter. Litt «north of the ordinary», om du vil, sier Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Innovasjon Norge Reiseliv, med henvisning til en av pilarene i Merkevaren Norge.
Topp score
Mosfjeld forteller at byråene som deltok i konkurransen ble vurdert ut fra tre kriterier, med ulik vekting; pris (25 %), oppgaveløsning (50 %) og kompetanse i kjerneteamet (25 %).
– Det var en spennende konkurranse, med veldig dyktige tilbydere. Underveis møtte vi også byråene som deltok til forhandlinger, som vi synes er en fair måte å kjøre en så stor konkurranse på. Det gir alle tilbyderne mulighet til å snakke med oss om tilbudet, få feedback og mulighet til å tilpasse seg bedre til våre behov. Til slutt falt valget på Trigger, som fikk topp score på alle tre vurderingskriteriene, sier Mosfjeld.
Hun forteller at avtalen ikke har en fastsatt verdi, men hun anslår basert på dagens aktivitetsnivå at Innovasjon Norge vil kjøpe kreative tjenester for 25-30 millioner kroner i året. Avtalen har i første omgang en varighet på to år.
– For å bli valgt, må du være kjent
Innovasjon Norge jobber med profilering og omdømmebygging av norsk næringsliv internasjonalt. Trigger blir nå sentrale i dette arbeidet.
– For å bli valgt, må du være kjent. Målet er klart; sammen med norske aktører skal vi vise verden hvorfor det lønner seg å kjøpe norsk, jobbe med Norge, investere i Norge, bo i og ikke minst besøke Norge, avslutter Mosfjeld.