– Vi må tilpasse oss målgruppene
Sommerspalten: Johanna Kosanovic
For Johanna Kosanovic, markedssjef i Coca-Cola, er det viktig at at deres store merkevarer tilpasser seg de ulike brukergruppene med rett budskap til rett tid.
Fortell om sommerens ferieplaner!
Jeg har flyttet ut på hytta og pendler inn til Oslo siden det er lite trafikk, så jeg får allerede litt feriefølelse av det. Så bærer det til sol og sommer ved Adriaterhavet i Montenegro.
Ut i skog og mark, ligge på stranda eller kjøre rundt på sjøen?
Stranda all day, every day. Jeg elsker å slappe av og lese, og stranda er perfekt til det. Helst med fin havutsikt (som jo forklarer hvorfor Montenegro er destinasjon i sommer).
Hvilken kommunikasjonstrend er du særlig opptatt av eller spent på om dagen?
Økt digitalisering og flere flater er jo ingen ny trend, men som er noe som vi må konstant følge med på og adaptere oss til. Særlig med tanke på våre store brands som har store brukergrupper, må vi tilpasse oss slik at vi treffer de riktige gruppene med rett budskap på de rette stedene. Det gjør alt mer komplekst, men skaper også veldig mange spennende muligheter.
Er det noe du ser spesielt fram mot å jobbe med når du er tilbake etter ferien?
Det blir mye spennende som skjer med Coca-Cola fremover, så dette gleder vi oss til å ta fatt på. Men jeg kan jo ikke røpe altfor mye!
Har du noen tanker om hva som blir viktig for dere i Coca-Cola i høst?
Diskusjonene rundt sukkeravgiften har jo vært og forblir et viktig tema. I tillegg står bærekraft høyt på agendaen, og kommer til å gjøre det videre fremover også.
Les om vår siste Ramadan-kampanje i samarbeid med Coca-Cola her.