Til topps i «PR-EM»
Gull i Sabre Awards
Som eneste norske byrå stakk Trigger av med gull under SABRE Awards, PR-bransjens europamesterskap, i London onsdag kveld.
Trigger tok gull i kategorien «Multicultural marketing» for arbeidet med «The Proud Experience» for Visit Oslo og Innovasjon Norge.
I tillegg til prisen ble Trigger tildelt to «Certificate of Excellence» i den beslektede innovasjonsprisutdelingen IN2Sabre, for henholdsvis «Megaparents» for Bufdir og arbeidet med TV-aksjonen.
Norge hadde mange nominerte i finalen men det var altså kun Trigger som kunne hente hjem metallet.
Hvert år kårer Holmes Group de beste PR-byråene og PR-arbeidene i verden under SABRE Awards. Prisen er den mest tradisjonsrike og prestisjetunge prisutdelingen som finnes i PR-bransjen. Juryen består av en bredt sammensatt gruppe PR- og kommunikasjonsprofiler fra hele Europa. Utdelingen skjer i regi av Holmes Group som kartlegger og analyserer den internasjonale PR-bransjen. I år har over 2 400 bidrag kjempet om seieren.
Se filmen her - PRIDE:
https://www.youtube.com/watch?v=ZoqV6wFmtMw
De involverte i Pride jobben var:
Kunde: Visit Oslo v/ Synne Myhre, Tord Baklund og Anne-Signe Fagereng, og Innovasjon Norge Cathrine Morseth
Trigger: Marianne Vågan, Tine Baglo Skotte, Ina Rosenberg Stavrum, Fredrik Myhre,
x-trigger: Jon Erik Skaret
Regissør: Susanne Falkum Løvik