Marthe er ny prosjektleder i Trigger
Marthe er ny prosjektleder i Trigger
Marthe Helmers Pedersen har lenge beundret Trigger for å gå sine egne veier, og nå går hun selv inn dørene i Torggata 15.
Siden høsten 2015 har Pedersen jobbet som prosjektleder og medlemsansvarlig i bransjeorganisasjonen INMA, men ifølge henne selv var timingen nå perfekt for å søke nye utfordringer. Da falt valget på Trigger.
– Jeg ønsker å jobbe med kommunikasjon som betyr noe, og da var det enkelt å takke ja til en jobb i Trigger. Byrået sitt prinsipp om at alt de gjør skal ha en positiv verdi for folk og samfunn treffer meg, sier Pedersen.
– I tillegg har jeg alltid beundret Trigger for at de går sine egne veier og tør å satse på det de tror på, legger hun til.
– Klarer å bevare roen når det koker
Beundringen er gjensidig, ifølge daglig leder Bente Kvam Kristoffersen i Trigger:
– Første gangen jeg møtte Marthe var da hun jobbet som prosjektleder for Gulltaggen-juryen. Hun imponerte meg med måten hun alltid hadde full kontroll på og hvordan hun håndterte en kompleks kabal. Hun klarer å bevare roen når det koker skikkelig rundt henne. Marthe er et stort talent som jeg har gledet meg skikkelig til å få med på laget, sier Kvam Kristoffersen.
Gleder seg gjør også den engasjerte 30-åringen fra Bergen, først og fremst til å bli en del av et stort fagmiljø med dyktige kolleger.
Vil engasjere kolleger og kunder
– Jeg ser frem til å få innblikk i de kreative prosessene, og til å lære og utvikle meg faglig. I tillegg synes jeg kundelisten til Trigger er utrolig spennende.
Hun tror evnen til å ha mange baller i luften samtidig og takle et høyt tempo vil komme godt med i hennes nye jobb.
– Jeg elsker å jobbe med mennesker og er en blid og positiv person. Forhåpentligvis kan jeg bruke det til å bidra positivt til arbeidsmiljøet, og til å engasjere både kolleger og kunder til å gjøre en god jobb – og ikke minst ha det gøy på jobb.
– Må tørre å ta litt sjanser
Pedersen har også gjort seg noen tanker om hva som vil bli viktig for byråer som Trigger å beherske i årene som kommer.
– I det tempoet endringer skjer i dag, tror jeg noe av det viktigste vil være evnen til snu seg rundt og levere gode og raske løsninger. Evnen til å få kundene med på å tørre å ta litt sjanser og til å gå nye veier tror jeg vil være avgjørende for å få til å lage kommunikasjon som engasjerer målgruppen.
I tillegg til INMA har Pedersen bakgrunn som koordinator i Concept Communication og rekrutteringsansvarlig i Face2Face. Studiene i internasjonal markedsføring tok hun ved BI Oslo og Nanyang Technological University i Singapore.