Ny strategisk rådgiver

Trigger henter ny strategisk rådgiver

10.04.2019

Hans-Kristian Wergeland har lang erfaring innenfor kommunikasjonsfaget og byråbransjen. Nå er han ansatt som strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger.

Etter en periode som kommunikasjonsrådgiver i eget selskap begynte han å kjenne på savnet etter å være en del av et større fagmiljø.

Da muligheten dukket opp i Trigger, brukte han ikke lang tid på å bestemme seg.

– Trigger har et utrolig spennende kompetansemiljø som jeg har beundret fra utsiden i flere år. De er modige, fremoverlente og mener alvor når de sier at de vil lage kommunikasjon som engasjerer og betyr noe for folk, og det gleder jeg meg til å bli bedre kjent med fra innsiden, sier Wergeland.

Solid byråerfaring

Byråverden er imidlertid ikke ny for ham. Wergeland har bakgrunn fra både Carat, Apt, Try og Anti. 44-åringen var også med på å starte kommunikasjonsbyrået We Are Live. Karrieren startet han i Telenor som sponsoransvarlig for djuice, etter å ha utdannet seg til sivilmarkedsfører ved Norges Markedshøyskole/BI.

Hans siste prosjekt som selvstendig næringsdrivende i selskapet Supercharger var å hjelpe utelivskonseptet Oche Oslo Dart Club med konseptutvikling og kommunikasjon.

– I Hans-Kristian har vi fått en faglig sterk strategisk rådgiver med solid byråerfaring som virkelig kommer til å styrke Trigger-laget. Jeg kjenner ham fra da vi var kollegaer i samme hus (Dentsu/Aegis) og husker ham som en av de aller dyktigste rådgiverne. Hva er vel mer passende enn at en så engasjert fyr skal jobbe med engasjerende kommunikasjon på vegne av noen av Norges mest spennende merkevarer og organisasjoner? sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

– Vær modig og verdifull

Wergeland synes triangelet Trigger og søsterselskapene Reodor og Folk utgjør en spennende kombinasjon.

– Det er utrolig spennende å få jobbe i dette skjæringspunktet mellom kommunikasjon, innovasjon og bærekraft. Og Trigger sitt engasjement for bærekraftsprosjekter og samfunnsansvar passer meg utrolig godt. Jeg gleder meg til å være en del av et team som daglig utfordrer og posisjonerer selskaper som ønsker verdibasert endring i form av økt samfunnsansvar og økt fokus på bærekraftige løsninger, sier han.

Wergeland har også en klar formening om hva som vil ligge til grunn for rådene hans til fremtidige kunder i hans nye rolle som strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger.

– Vær modig! Vær verdifull! Kommunikasjonsfaget handler i dag om mye mer enn å lage kampanjer som kjemper om folks oppmerksomhet. Man må skape ekte verdi og gi folk en grunn til å velge deg foran alle de andre der ute. Da står ikke kampen om innhold og smart distribusjon alene, men om brukerforståelse og reell problemløsning.