Vant TV-aksjonen igjen
Trigger vinner TV-aksjonen for andre gang
Etter en tøff byråkonkurranse blir Trigger samarbeidspartner for TV-aksjonen andre år på rad.
– I år som i fjor har prosessen resultert i mange spennende tanker. Vi har utfordret på helhetlige løsninger som kan engasjere både næringsliv og lokalmiljø på nye og relevante måter, sier Vibecke Østby, leder for TV-aksjonen.
– Trigger viste nok en gang en imponerende oppgaveforståelse og bredde. TV-aksjonen skal levere på veldig mange parametere, og det lokale engasjementet står fortsatt sterkt. Vi gleder oss til et nytt samarbeid med teamet i Trigger, sier Østby.
Årets TV-aksjon går til Kirkens Bymisjon, og arbeidet med å bekjempe utenforskap gjennom menneskemøter. Helse, relasjoner og tilgang på arbeid, er faktorer som vi bare delvis rår over selv. Gjennom gode møter mellom mennesker vil Kirkens Bymisjon med TV-aksjonen 2018 mobilisere for et varmere og rausere samfunn, der vi ser hverandre med respekt og likeverd.
– Trigger viste nok en gang en imponerende oppgaveforståelse og bredde.
– Det er fantastisk å få fornyet tillit hos TV-aksjonssekretariatet etter fjorårets arbeid, sier Lene Lyck Fasting, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger.
– Det var så absolutt ingen selvfølge for oss, så når vi nå klarer å forsvare posisjonen fra i fjor er det både med stor lettelse og en god porsjon guts at vi går i gang med årets viktige aksjonsarbeid. I år er TV-aksjonen virkelig på hjemmebane, og Kirkens Bymisjon og TV-aksjonen er den perfekte match siden de begge jobber lokalt med frivillig engasjement. Med det som utgangspunkt og med en så viktig tematikk, håper vi at klarer å mobilisere alle nordmenn til å bry seg litt mer om hverandre, sier Lene Lyck Fasting.
– Vi gleder oss til å ta fatt på den utrolig meningsfulle oppgaven med nye tanker og ideer som kan bidra til et rausere fellesskap, avslutter Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger Oslo.
Fakta om TV-aksjonen
TV-aksjonen NRK er arrangert en søndag i oktober hvert år siden 1974. I år går TV-aksjonen av stabelen 21. oktober. Årets TV-aksjon går til Kirkens Bymisjon og arbeidet med å bekjempe utenforskap gjennom menneskemøter. TV-aksjonen NRK er verdens største innsamlingsaksjon. Hvert år besøker 100 000 bøssebærere samtlige av Norges 2,3 millioner husstander. Over 7000 frivillige jobber fram mot aksjonsdagen for å mobilisere 100 000 bøssebærere. Siden 1974 har det norske folk samlet inn over syv milliarder kroner som har gitt titalls millioner mennesker livsviktig hjelp.