Taking on Norway

Ti utfordringer på ti steder

I «Taking on Norway» ble én mann utfordret til å komme seg ut av komfortsonen. Visit Noway ga ham ti ulike utfordringer som bare kunne oppleves og utforskes på Norges hjemmebane. Det ble til en YouTube-serie på ti episoder, som med tre millioner visninger inspirerte reisende fra hele verden til ikke bare å besøke, men også utforske Norge på en mer autentisk og bærekraftig måte.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

Oppgave og innsikt

Mye reiseinspirasjon består av flott landskap, god mat og vakker utsikt. Visit Norway er imidlertid opptatt av ansvarlig reisevirksomhet og vil derfor inspirere til tryggere, mer bærekraftige og fornuftige måter å reise på.

I tillegg ville Visit Norway bruke YouTube som kanal for å inspirere reisende fra hele verden til å besøke Norge, bli her lenger og oppleve mer, ved å bruke historiefortelling som representerte hele landet gjennom alle årstidene.

Målet var å gjøre Visit Norways YouTube-kanal til foretrukket kilde til reiseinformasjon.

Gjennomføring

Visit Norway utfordret én mann til å «take on the nation». Med ti ulike utfordringer på ti ulike destinasjoner inspirerte YouTube-serien reisende fra hele verden med innhold som viste frem mye av det vårt lille land har å tilby turister.

Taking on Norway ble raskt det mest populære innholdet på Visit Norways YouTube-kanal noensinne, og fikk flere abonnenter enn noe annet innhold har fått før.

Publikum fikk være med seriens hovedperson, Jendrik, mens han utforsket noen av de mest unike aktivitetene Norge har å by på. Før hver utfordring møtte han lokale eksperter som introduserte og forberedte ham til den kommende oppgaven.

Med en ny utfordring på et nytt sted i hver episode, fikk serien vist frem den store variasjonen i både natur, årstider, kultur og mennesker, som Norge har å by på.

Ved å få Jendrik ut av komfortsonen og la ham prøve helt nye ting ble innholdet både engasjerende og ekte, og det tok ikke lang tid før Jendrik hadde fans over hele verden.

Resultater

  • Tre millioner trueviews.
  • Rekordhøy trueviews-rate for Visit Noway på YouTube
  • Gjennomsnittlig seertid på mer enn fem minutter.
  • 16,5 millioner minutter sett.
  • 25 prosent økning i antall abonnenter sammenlignet med året før.
  • Mest suksessrike serien på kanalen noensinne – nådde og overgikk målene som var satt.